Friday, March 21, 2014

E.G.O

---------------------------------------------------------------------------------------


----------------------------------------------------------------------------------------

pada luarannya mungkin aku kelihatan tenang menghadap torehan luka
tapi dasarnya hanya Allah yang tahu betapa azab dan pedihnya luka bila disirami "cuka"
kusangka pelangi akan cantik bercahaya sampai ke petang..
rupanya mendung berarak di siang hari...
kusangka terik mentari memancar sampai ke senja tapi taufan katrina mula "mengintai " di tengah hari..

aku rendahkan ego aku untuk kau...demi insan yang bernama kawan...
tapi sayang egomu begitu tinggi mencakar langit..kau fikir lukamu lagi besar dan perit.
padamu akulah "pengganas" yang mejatuhkan nuklear atas "negara persahabatan kita"
tabik spring aku hadiahkan..!!!

bravo..bravo..bravo..!!! (tepuk tangan)

aku bukan nak mengungkit nilai-nilai "patriotik persahabatan" dengan kau..
tak pernah aku mengungkit melainkan dengan "dia"..!!!
tapi bila jadi macam ni aku rasa engkaulah "pengganas" yang sebenarnya..
api dalam sekam..duri dalam daging..musuh dalam selimut..

aku begitu tercalar dengan karektar kau..
benih pengorbanan yang aku semai dengan cantik..disirami baja keikhlasan
tapi dimatikan dengan racun prasangka buruk...dilempar ke dasar gaung dengan penuh prejudis..!!!

terkilan..sangat-sangat terkilan..
tak pernah seumur hidup , aku disajikan dengan karenah sahabat sebegini..
mungkin Allah ingin menguji nilai hati aku...
sejauh mana tahap kesabaran seorang aku untuk meniti liku-liku ujian..

terima kasih kawan atas "hadiah" yang engkau berikan..
aku doakan semoga engkau bisa cari "skuad kadet" yang mengerti pe'el sensitif
yang bermukim dalam diri kau..

terima kasih untuk tempoh ini..
satu tamparan yang maha hebat atas "tiket" mengenali seorang ANDA..!!!

----------------------------------------------------------------------------------------------

# orang yang EGO atau sombong dengan 
tujuan hendak jaga wibawa , 
padahal dia telah menjatuhkan diri , 
menjadikan orang bertambah BENCI dan menjauhkan diri .

----------------------------------------------------------------------------------------------

* tampal senyum plastik ='D

No comments:

Post a Comment