Thursday, March 20, 2014

T.A.H.A.N

--------------------------------------------------------------------------------------------


-------------------------------------------------------------------------------------------

dengkuran halus mula kedengaran
dentingan jarum kian beranjak
dari satu angka ke satu angka
dan aku masih bertenggek didepan komputer
memadu asmara dengan Capital A..
buah hati pengarang jantung..

untuk minggu-minggu terakhir...untuk hari-hari terakhir
rasa penat itu mula bermaharajalela menguasai seluruh urat saraf
aku perlukan "syabu" untuk mengkhayalkan aku dari realiti...
walaupun seminit , tetap mengharapkan "syabu" menguasai aku..!!!

warghh..!!! 
rasa yang kian terbuku bila anak-anak kesayangan aku 
tersadai bogel berselerakan di dada meja...
benih-benih yang kian subur membesar akibat rembesan sperma menangguhkan kerja
dibelai dengan dengan manja tapi rasa macam purghhh...!!!

sampai kapan aku harus terpenjara dengan "boneka" ini semua..???
persoalan yang sering merogol minda dan jiwa..merobek batin hingga terluka..
tersadai lesu dengan lelehan anak sungai..

persetankan semua rasa ini...
marathon aku sudah hampir ke garisan penamat..
aku harus pecut dengan kencang untuk membawa pulang harapan dan impian keluarga
yang menginginkan aku "menang" dengan segulang diploma..

---------------------------------------------------------------------------------------

# kata kunci yang harus digilap...
jangan mudah berputus asa . jatuh sampai jeans rabak..lutut tercalar dengan torehan kerikil batu..siku bersagat dengan tar jalan..harus bangkit berdiri..teruskan langkahan walaupun "sekencang" kura-kura berlari .


No comments:

Post a Comment