Monday, November 18, 2013

Gerimis

Gambar Dari Encik Google
Gerimis.
.Kenapa dengan gerimis..??? 
Bukan ke kalau gerimis ni sinonim dengan kesedihan .
 Kedukaan . Kesakitan .

Hrmmm..betul la tu . 
Hari ni , pukul 12:56 pm aku mendapat perkhabaran duka dari kenalan kat uni aku .
Masa dia call tu  , hujan gerims turun .
Perkhabaran duka tentang bakal tunang dia  , Abang Amir . 
Aku tak kenal pun sapa Abang Amir ni sebenarnya .
 Aku just kenal dia dari cerita-cerita Hanis je la .
Abang Amir accident dekat Marang , Terengganu .
Kawan aku dapat call dari kakak Abang Amir 
yang menyatakan Abang Amir accident sekian-sekian-sekian dan sekian .

Kawan aku dah la duduk Johor Bharu dan Abang Amir pulak dekat Kuala Terengganu .
Dapat bayangkan tak macam mana perasaan kawan aku tu..???

Aku yang dengar dari cerita dari kawan aku tu pun sebak .
Sampai tak tahu nak cakap apa dekat dia .
Apa yang mampu aku cakapkan dekat dia takziah dan sabar .
Tak dapat nak bayangkan kalau aku ditempat dia .


ps : semoga tabah ye Hanis . Setiap ujian yang Allah turunkan kepada kita , ada hikmah disebaliknya .


No comments:

Post a Comment