Tuesday, November 19, 2013

Minggu Destini Siwa = Orentasi (Kenangan Bertanda)

wassap..!!!

entry kali ni aku nak bercerita tentang zaman mula-mula
menjejakkan kaki ke uni .

ENcik Google yang punya :)

boleh terdetik nak bercerita tentang zaman berorentasi ni
sebab ex-roomate aku mesez tadi .


Gambar Encik Google :)


Roomate : Rindu nak berMDS dengan korang :'(

Aku : Hahaha..rindu weyh . Kaki melecet . Bangun seawal empat pagi . Mandi
          sejuk mengigit tulang ..!!!! Ggggrrrrrhhhhhh..

Roomate : Kan . Time tu kan aku takde baju colour putih (t-shirt) . Aku pakai baju
                  aku yang corak-corak tu .(blouse) . Pinjam tudung ko :'( . Serius rindu wehhh..

Aku : Hahaha...rindukan waktu tu . sobx333 (T ,T ")

Roomate : Hahaha..okay drama sangat .

Aku : Kan..indahnya waktu dulu-dulu..sobx333  (T ,T ")

Roomate : Rindu nak nyanyi lagu UiTM .

Aku : Lama dah weh aku tak nyanyi lagu UiTM . Last nyanyi tahun lepas kalau tak silap aku .

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 hhhhrrrrmmmm...
kalau nak bercerita zaman berorentasi ni 
takkan habis coz banyak sangat kenangan bertanda.
aku kenal dengan roomate aku masa first time 
menjejakkan kaki ke Kolej Pasir Salak blok Cemara no bilik CG17
alhmdulillah sampai sekarang kekal berkawan.
harap-harap persahabatan kita kekal sampai jannah , InsyaAllah
aminn...

tapi roomate aku ni , dia quit .
quit bukan sebab masalah kewangan tapi masalah kesihatan .
sayang sangat-sangat.
tinggal satu sem je lagi nak grad tapi apakan daya
kerana faktor kesihatan .

sekarang roomate aku ngah kerja sementara dapat offer uni .
hari tu dah pergi interview untuk course yang dia minat tu 
tapi rezeki tak berpihak kepada dia .
dia cakap dekat aku
"ko jangan give up dengan course ko . jangan sesekali buat macam aku. 
ye aku tahu ko tak minat tapi ko dah nak grad dah pun . ko teruskan je la
walaupun aku tahu betapa terseksanya ko nak menghabiskan diploma ni ."

yeahh..
semua kawan aku yang kenal rapat dengan aku
tahu betapa aku terseksa nak menghabiskan diploma ni .
aku stay kat situ pun sebab family .
kalau tak fikirkan family dah lama aku quit .
tak tahan sebab aku tak minat course ni..

ps : doakan aku supaya gigih nak menghabiskan diploma aku ni =)

No comments:

Post a Comment