Friday, May 2, 2014

T.E.R.K.I.L.A.N

---------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------
inche blog aku tak tahu macam mana nak mula...
sebab aku ,bukan seorang yang mudah membuka hikayat dengan sewenang-wenangnya
rasa terkilan..sangat-sangat terkilan...
dengan teman yang berikrar untuk setia seiring sejalan buat aku macam ni..
kecewa "membaja" hati..!!!!(tumbuk dinding)

bila "kegersangan" duit maka akulah diserunya..
mulalah bermanis mulut melemparkan bicara..
masa susah cari aku..
gamaknya aku ni seorang pegawai tabung kebajikan..
masa "kering-garing" poket jeans tu akulah yang dilambai-lambai tangan "menahan"..
bukan nak mengungkit ke apa..
tapi sekadar melampiaskan rasa yang tersirat..

sebelum susah , sepi diulit kebahagiaan barangkali..
kalau nak cakap handphone takde kredit ,
whatsapp , wechat , facebook , twitter , instagram , email , skype
ada kot sebagai medan penghataraan untuk berhubungan
tapi engkau sunyi-sesunyinya...
aku memang macam ni..suka buat hal sendiri..
mana yang aku rasa aku boleh tanggung aku tanggung..
kalau beban yang digalas tu dah tak lalu nak dihadam baru aku lepas...

aku tak reti nak meluahkan dengan orang yang buat aku tersinggung
sebab jenis aku makan dalam..simpan sendiri...sakit sendiri...
tanggung bersama lelehan kesakitan..!!!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------
*senyap tanpa bicara kata bukan bererti aku "mati"
tapi memerhati dari jauh apa langkah yang akan kau buat..

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

tengok sejauh mana dia nak main wayang...sampai masa aku akan cakap "cut"
*minum kopi  cicah biskut merie =D


No comments:

Post a Comment