Tuesday, January 28, 2014

A.K.U # 2

rasa penat yang tak tertahan
untuk terus melangkah seolah goyah

untuk apa aku jadi begini..???
adakah aku android yang diprogramkan
untuk memenuhi kehendak keluarga
atau dengan kata lain aku ni harapan keluarga..???

menjadi tulang belakang untuk adik-adik
contoh terbaik yang harus aku berikan
walaupun aku sesak menanti roboh..!!!

rasa terbuku itu meronta-ronta
meminta secebis kebebasan
salahkan aku untuk mendapatkan hak aku..???
dah tak tertahan menanggung beban di bahu
rasa senggal sampai ke tulang kering...

aku harus bangkit
bangkit untuk terus berdiri
walaupun cara bangkitan aku kelihatan goyah
namun
sekurang-kurangnya aku bangkit
dari terus kelumpuhan menanti masa untuk mati..
selagi nyawa pinjaman Tuhan diberikan peluang untuk terus bernafas
kenapa aku tak gigih utntuk terus melangkah..

takdir setiap hambanya berbeda
tuah ayam nampak dikaki
tapi tuah manusia tiada siapa yang tahu

persetankan dengan mulut longkang manusia
yang gigih mencari kesalahan dan kelemahan orang..
hidup kalau berpaksikan manusia
dan bertuhankan kata-kata manusia
memang kita takkan dapat kemana..

usah jadikan pokok semalu sebagai idola
pabila disentuh terus tertutup
tu namanya malu tak bertempat..!!!


TERUS BANGKIT BERDIRI WALAUPUN PENAT..!!!
JANGAN JADI MALAS
SABAR UNTUK SATU TEMPOH LAGI
LEPAS  NI SET UP BALIK HIDUP
KOMPAS HIDUP NI MACAM PUTARAN RODA..
TAKDIR DAN USAHA YANG MENENTUKAN SEGALANYA..


#senyum walaupun kelihatan sedikit payau =)


No comments:

Post a Comment