Saturday, February 8, 2014

A.K.U # 5

___________________________________________
yooo..my little fella
miss me..????
___________________________________________

rasa kosong walaupun sekeliling aku ,
aku dikelilingi teman bercanda..
rasa kosong itu membuatkan air mata
begitu rapuh untuk menggalir laju..

kesepian itu begitu menikam kalbu
sakit yang bisa merobek hati..
hrmmm...
aku hanya mampu mengeluh lesu..
lelah mengdogak mencari arah
kelam bak malam
walaupun hari disinari sang mentari..

kekadang aku bertanya
apa yang aku mahu dalam hidup..
apa erti sebuah kejayaan 
apa makna kebahagiaan
 jika hati berlagu pilu setiap malam..
perlukah aku menjerit sekuat hati bahwa aku kesunyian 
ahhhh....
persetankan...itu bukan aku..!!!!
menjerit buas seperti itu seakan mencari publisiti murahan..

biarlah aku sendiri..
menggadu kepada member pun 
bukannya kawan tu boleh buat apa pun..
apa yang boleh dia buat
habis-habis bagi nasihat..
itu jela yang mampu dia buat..

biarlah aku sujud menggadu kepada 
sang Khalik yang setiap masa dan ketika
bahkan tak pernah alpa memerhatikan hambanya..
itulah sebaik-baik tempat untuk menggadu..
untuk berkeluh-kesah
DIA Maha Mendengar..


" kebahagiaan itu selalunya dirasakan tanpa suara .
 jika kita terpaksa "menjerit "
untuk memberitahu orang lain yang kita bahagia ,
 kita sebenarnya belum bahagia. ! "
~PAHROL MOHAMAD JUOI~

No comments:

Post a Comment