Thursday, February 27, 2014

M.O.T.I.V.A.S.I

----------------------------------------------------------------------------------------------



----------------------------------------------------------------------------------------------

status wechat : 24 feb 2014 / 19:08 pm

jatuh sampai jeans rabak tu sakit..
tapi kalau jatuh dan terus tak bangkit-bangkit tu lagi perit .!!!
realiti tak seindah fantasi..ianya hanya gurauan mimpi..
kalau terus khayal itu namanya terlebih "syabu".
#tampal senyum bisu 

Comment :
Mira : Selalu best quote yang kau share ..(tumbs up)
Aku : Ni la hasil bila selalu baca buku lejen..hehehehe
Piko : EG , ni buku tajuk apa ? Nak bacaaaa...
Aku : Mana ada....ni quote aku buat sendiri la..
-------------------------------------------------------------------------------------------------

gaya status kau boleh mencetuskan motivasi dalam diri seseorang .( via inche roomate )
---------------------------------------------------------------------------------------------------

mentunaskan rasa untuk berubah..menjentik satu rasa untuk keluar dari kepompong kegelapan ..
tapi aku , sebagai empunya status masih lagi ditakut lama..masih merenung kegelapan..
masih tercari-cari sinar cahaya...
ya..aku tahu untuk berubah tu satu nilai yang sangat besar untuk dilangsaikan..
banyak kehendak yang perlu dititik beratkan..
banyak yang perlu dihitung..banyak aspek yang perlu diconggak.
aku nak berubah sikap..tapi aku tak kuat..tak suka bila serabut macam ni..
stress dia lain macam kalau otak dah berselirat...
sekejap dia boleh rasa  gembira-marah-sedih-murung
rasa kosong walaupun sekeliling bising..
aku rasa ni bukan diri aku..kebebasan terasa diragut pergi..
terpenjara dengan perasaan walaupun jasad aku bebas..
"menangis la kerana menagis boleh mengurangkan bebanan "
tapi air mata enggan mengalir keluar...:cry: :cry: :cry:
adakah aku perlu menerima satu tamparan yang kuat
baru aku boleh bangkit setelah tahu betapa peritnya rasa itu..????

----------------------------------------------------------------------------------------------------

pengecutkah aku bila selalu lari dari realiti..???
.. adakah aku yang terlebih "dadah" ..???  

No comments:

Post a Comment