Friday, February 28, 2014

R.A.S.A

------------------------------------------------------------------------------------


------------------------------------------------------------------------------------

kalau rasa kekosongan itu biasa ditukarkan dengan wang ,
nescaya sudah beratur panjang manusia di kaunter-kaunter bank..
tapi rasa itu tidak bisa diukur dengan wang..tidak bisa diconggak dengan penimbang...
rasa itu lahir dari hati..dimana rasa gembira-sedih-muram disenyawakan..
-------------------------------------------------------------------------------------

buntu..??? sudah tentu..!!!

kekadang rasa itu begitu menikam..
sampaikan tertidur bila memikir tentang "dadah" mana yang perlu aku telan
untuk mengkhayalkan aku dari dunia realiti..tapi realiti selepas aku "hidup"
dari khayalan itu , aku lebih sakit dan perit..!!!
ingin aku berlari tapi arah mana yang perlu aku tuju..???
adakah arah utara-selatan-timur-barat..???
mungkin dengan mengikut jejak-jejak itu aku akan rasa kekosongan itu terubat..???
atau  aku hanya perlu berserah pada takdir Tuhan..???

mata..???

sudah penat untuk mengalirkan sungai..
airnya sudah gersang untuk mengalir sampai aku memerlukan hujan untuk membasahkan..

----------------------------------------------------------------------------------------


# nyanyian rasa hati yang berlagu pilu.. =')



No comments:

Post a Comment