Tuesday, February 11, 2014

A.K.U # 7

aku arah hidup aku..!!!
kau siapa nak persoalkan rentak langkah aku
as long as benda yang aku buat tu
 tidak bertentangan dengan ajaran agama
rasanya tidak salah
walhal mak aku pun tak bising-bisang nak marah

tapi engkau
sebagai outsiders takyah la duk bising-bising..
aku tak kacau pun life kau
yang kau duk sibuk nak tau diari kehidupan aku tu kenapa..????
kisah aku suka hati aku la
jaga kain kau tu dulu 
aku takut terlondeh je 
sebab kau terlalu kalut nak mengetahui hal aku..

nak tau tak..
mulut manusia la paling susah nak ditutup
virus yang paling bahaya selain surat layang
atau dengan erti lain fitnah..
fitnah yang bisa membunuh jiwa
mematikan degupan hayat seseorang dalam senyap..

macam ni la..
kepada engkau , aku ucapkan ribuan terima kasih la
sebab concern pasal diri aku..
tapi satu aku nak pesan..sebelum kau jaga aku tu ,
apa kata kau jaga diri kau tu dulu,..

aku bukan nak berlagak yang diri aku ni perfect sestraight pembaris
aku pun banyak bengkang-bengkok..
banyak lopang kiri-kanan-depan-belakang..
bukan nak cakap besar
tapi jaga diri kau dulu baru jaga diri orang lain..
tu je pesan aku..
harap kau mengerti la..
tolong gunakan akal yang Allah bagi tu
dengan sebaiknya.. 
-------------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------------
*selagi boleh sabar..aku akan sabar..
tapi sabar seseorang pun ada limits dia jugak..
jangan sampai satu tahap aku meletup
masa tu...aku dah anggap kau dah mati dalam hidup aku..

*selepas aku tutup buku persahabatan kita
jangan harap aku nak buka balik hikayat  kisah persahabatan tu
aku boleh memaafkan kau
tapi untuk melupakan apa yang kau telah buat ,
maaf aku belum cukup kuat lagi..


# take care kawan...
SAYONARA..!!!!!

No comments:

Post a Comment